Choď na obsah Choď na menu
 


Zábava, umenie a šport

Niektoré nové technológie sa často uplatnia v oblasti zábavy. A práve zábavný priemysel je často hnacím motorom technického pokroku. Práve kvôli počítačovým hrám sú vyvíjané supervýkonné grafické karty, rýchle procesory, pamäťové médiá veľkých kapacít, špeciálne RAM pamäte, alebo aj profesionálne klávesnice, či myši. Pred pár rokmi predstavovalo nevyužiteľný výkon aj všetkým dobre známe Pentium 486 s 2MB grafickou kartou, 500MB harddiskom a niekoľko megabajtovou RAM pamäťou. Dnes by táto konfigurácie nezvládla ani naštartovanie operačného systému. Kde sú tie časy keď istý vplyvný muž informatiky hlásal že RAM o veľkosti 640kB musí stačiť každému...Áno tieto časy sú dávno minulosť. Výkon počítačov rastie obrovským tempom... a ten pán dnes potrebuje minimálne 1024.000kB RAM na správny chod svojho operačného systému.
            Obrovský prínos mala počítačová technika aj pre umenie. Dnes už kultový film Jurský park bol vytvorený na tú dobu najmodernejšou počítačovou technikou a odštartoval vlnu integrovania počítačov do filmového priemyslu.
            Taktiež rôzne umelecké fotografie sú dnes vytvárané digitálnymi fotoaparátom a upravované pomocou počítačových programov.
            V neposlednom rade sa počítače presadili aj v hudobnom priemysle, kde sa s ich pomocou vytvárajú, mixujú alebo upravujú skladby. Počítače sa tiež môžu nachádzať v jednotlivých hudobných nástrojoch a pomocou jazyka MIDI komunikujú s počítačom.
            V športe nám počítače pomáhajú s analýzami zápasov, v motošportoch s ich pomocou vieme nasimulovať preteky. Avšak počítače sa uplatnili aj ako „športovci“, keď v roku 1996 po prvý krát počítačový program IBM Deep Blue vyhral 2 hry zo 6 nad majstrom sveta Garim Kasparovom.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.